web mob
صفحه نخست » اتصالات پوشش گلخانه

اتصالات پوشش گلخانه

پس از این که اسکلت گلخانه ساخته شد، گلخانه را باید با پوششی پوشاند. این امر باعث میشود تا گیاهان گلخانه در برابر سرما و اشعه افتاب و عوامل محیطی محفوظ بماند.

مصالح پوشاننده شفاف در گلخانه ها گوناگون هستند، در گذشته از شیشه برای پوشش گلخانه ها استفاده میشده است، چون که شیشه نور را به صورت مستقیم عبور می دهد، اما معمولا شکننده میباشد و در مقابل تگرگ و رعد و برق و طوفان مقاوم نیستند، امروزه از ورقه های نازک پلاستیکی استفاده میشود، و با فایبرگلاس و‌ اکریلیک و پلی کربنات در گلخانه های جدید و پیشرفته مورد استفاده قرار میگیرند.

انواع مختلف پوشش گلخانه ای شامل موارد زیر میباشد:

پوشش گلخانه با شیشه

پوشش گلخانه با پلی کربنات دوجداره هستند

پوشش گلخانه با پلی اتیلن دو پوش میباشد

پوشش گلخانه با پلی اتیلن تک لایه میباشند

پوشش سقف گلخانه با فایبرگلاس هستند

پوشش سقف گلخانه با اکریلیک هستند

استفاده  از پوشش گلخانه ای

استفاده از پوشش گلخانه ای بسیار مهم است:

باعث عبوردهی نور در حد اعتدال به گیاهان برای رشد آن ها میشود.

باعث حفظ گرما و ایجاد رطوبت کافی در داخل گلخانه میشود و‌ بصورت ثابت برای رشد گیاهان است.

باعث بالا رفتن مقاومت و استحکام گلخانه میشود و‌ شرایط خوبی برای مقابله با شرایط آب و هوایی گوناگون ایجاد میکند.

LDPE که یک نوع از مواد پلیمری است، در برابر نور مستقیم خورشید و اشعه ماوراء دارای استحکام خوبی نیستند و سریعا پوسیده می شوند. همین امر باعث میشود پلاستیک ها را مقاوم می کنند تا هم عمر نایلون ها بیشتر شود و هم از گیاهان حفاظت شود.

به طور کلی، اشعه ماوراء بنفش دارای طول موج پایین است و اثر منفی بر روی پوشش گلخانه دارد.

نور قابل مشاهده اثر منفی ندارد، و برای رشد گیاه، واجب است.

اتصالات پوشش گلخانه

پوشش گلخانه ای پلی کربنات

یکی از مهمترین ابزار های ساخت و ساز و پوشش هر گلخانه پلی کربنات میباشد. امروز ایجاد گلخانه نشا، یکی از صنایع مهم میباشد و بسیار پر سود و رونق در بسیاری از کشور های جهان می باشد، همین امر باعث شده که امکانات و روش های گوناگونی برای سود دهی هر چه بیشتر وارد این صنعت شود و مرتبا تکنولوژی های پیشرفته تر و‌ جدیدتر به این صنعت اضافه میشود. با خواندن این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که در مورد یکی از جدیدترین و مستحکم ترین ابزارهایی که هم دارای استحکام بالا است و هم نور مناسب دارد را بشناسید.

پلی کربنات گلخانه ای یکی از بهترین روش ها برای استفاده در گلخانه است، زیرا به میزان زیادی مستحکم تر از شیشه است و بیش از مقدار زیادی نور را از خود عبور می دهد و کم نظیر میباشد.

پوشش پلی کربنات به دلیل وزن بسیار کم به راحتی قابل جابجایی است و دارای انعطاف زیادی است و نکته مهم دیگر، این محصولات دارای صرفه اقتصادی بالایی هستند و عایق انرژی هستند.

این محصول از بهترین گزینه ها برای پوشش گلخانه میباشد.

فروشگاه بازار نشا

جهت خرید و مشاهده تمامی محصولات بازار نشا می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید

میرم به فروشگاه

اتصالات گلخانه

اتصالات گلخانه

تمام گلخانه ها دارای ساختار یا چهارچوب می‌باشند که از اتصالات گالوانیزه گرم درست شده اند و روی آن‌ها پوشش گلخانه‌ای قرار گرفته است.

در واقع اتصالات گلخانه‌ ارتباط بین اجزای گلخانه و محل فرار گرفتن اجزا و‌ لوازم گلخانه‌ای میباشد، و این ها همگی وظیفه مقاوم‌سازی بنای گلخانه را دارند که این مقاومت برای مقابله در برابر شرایط محیطی از جمله سرما و گرما و… میباشد.

اتصالات گلخانه دارای اشکال نیم دایره و چند اشکال دیگر هستند. اتصالات گلخانه ها با توجه به شکل گلخانه ها متفاوت است.

دارای وزن و ضخامت مناسبی هستند و میزان احداث آنها بسیار سریع و راحت است.

گلخانه ­ها به چهار مدل سبک، سنگین، کشاورزی و صنعتی هستند و باتوجه به مدل ساخت این گلخانه ­ها، باید از اتصالات گلخانه ای مناسب استفاده کرد.

اتصالات گلخانه با توجه به محل نصب آنها و نوع اتصال بسیار آنها است.

تمامی کسانی که گلخانه­ ساز هستند، در زمان ساختن گلخانه باید از سقف، دیواره و ستون­ها مطمن باشند و استانداردهای ان را بدانند که این اتصالات و لوله ها مقاومت داشته باشند.

بست گلخانه

بست گلخانه ازاجزای مهم در ساخت گلخانه است و در واقع تکمیل سازه گلخانه میباشد.

بست گلخانه باعث متصل شدن و ایجاد مهار لوله ­های بکار گرفته در اسکلت گلخانه میباشد.

بکار گیری از بست، به متصل کردن لوله ها که جنس آنها از گالوانیزه میباشند کمک می­کند و در ایجاد استحکام و مقاوم سازی نقش بسیاری دارد.

بست ها هم دارای جنس ها و سایزهای گوناگونی هستند و با توجه به کارایی تولید میشوند.

از کاربرد دیگر بست­ها، اتصال سرستون ها و ستون­ها میباشد و برای ناودانها و کمانهای گلخانه استفاده می­شوند، که همگی این ها برای محکم کردن گلخانه هستند.

همواره باید در گلخانه، از بست کیفیت بالا استفاده کرد تا بوسیله آن، سازه های گلخانه ها مقاومت بیشتری داشته باشند و از نظر میزان کیفیت بسیار در طول عمر سازه نقش دارند.

هرچه بست با کیفیت تر باشد و ضخامت بیشتری داشته باشد مقاوم تر خواهد بود و طول عمر بیش تری خواهد داشت.

 بست و زوار گلخانه از موارد مهم در کنار پوشش گلخانه ها هستند و حتی به گونه ای مکمل یکدیگر هستند و همدیگر را تکمیل میکنند.

بست گلخانه

زوار گلخانه

از زوار گلخانه برای استفاده روی ستون های گلخانه میباشد و برای تخلیه آب پوشش گلخانه است.

زوار از جنس آلومینیوم ساخته شده است و دارای قطعات زیادی میباشد که اکثرا گالوانیزه هستند.

بطور گلی گالوانیزه از پر مصرف ترین و پرکاربرد ترین تشکیلات گلخانه هستند، و چون قیمت بسیار مناسبی دارند، در ساخت و سازهای امروزی بسیار دیده میشوند.

بسته بندی نوع لوله های گالوانیزه که سبک است به شکل بندیل میباشد و‌ بر حسب هر بندیل قابل فروش هستند. انواع لوله های سبک گالوانیزه شامل موارد زیر است:

لوله های گالوانیزه سبک گلخانه

لوله های گالوانیزه سبک کاندوئیت

لوله های گالوانیزه سبک ستون

لوله های گالوانیزه سبک تزئینی

تمامی لوله های گلخانه، بوسیله دستگاههای مخصوص تولید و‌تاب گیری خواهند شد و باید بدون قوس و تاب باشند.

کنترل کردن میزان کیفیت درست لوله ها ی کمرجوش و میزان کوتاه بودن و بلند نبودن آنها و در کل تمام عیوب ظاهری دران نباید وجود نداشته باشد.

امروزه هر سازه ای برای گلخانه، هر چقدر از نظر پوشش گلخانه و موارد دیگر با کیفیت تر باشد، مسلما از طول عمر بالاتر و مقاومتر و مستحکم تر برخوردار خواهد بود.