web mob
صفحه نخست » حریم خصوصی فروشندگان

حریم خصوصی فروشندگان

فهرست مطالب

سیاست حریم خصوصی فروشندگان

 

قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های بازار نشا منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا فروشنده نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های بازار نشا تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

حریم خصوصی فروشنده ها

فروشگاه اینترنتی بازار نشا برای ثبت فروشنده اطلاعات: شماره همراه، اطلاعات تماس با فروشگاه، آدرس فروشگاه، ایمیل و کد ملی  را از فروشندگان درخواست می‌کند تا بتواند فروشنده های مطمعن را در خانواده فروشندگان بازار نشا داشته باشد و خدماتی امن و مطمئن را به کاربران ارائه دهد. فروشگاه اینترنتی بازار نشا هویت شخصی کاربران را محرمانه می‌داند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمی‌کند، مگر اینکه با حکم قانونی مجبور باشد در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار دهد.

فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان

محصولات ارایه شده در وب‌سایت، یا توسط بازار نشا از شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه می‌شود و یا برخی فروشندگان با بازار نشا همکاری می‌کنند و محصولات خود را به‌ واسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. محصولات ثبت شده توسط فروشنده ابتدا توسط بازار نشا از حیث امن و معتبر وقانونی بودن مورد بررسی قرار گرفته و سپس منتشر میشود. بندهای تعهدات فروشنده در قبال بازار نشا و برعکس به شرح جزییات زیر میباشد:

1. تعهدات و حقوق فروشنده

1-1 فروشنده متعهد است مدارک درخواست شده در خصوص احراز هویت و مدارک موثق و معتبر ثبتی و نیز گواهینامه ­های صنفی، حرفه ای، بهداشتی(در صورت لزوم)، استاندارد و سایر مدارک به شرح پنل را بارگذاری و در صورت لزوم آن­ها را به روزرسانی نماید.

1-2 فروشنده حقیقی/حقوقی می­تواند شخصی را به عنوان نماینده خود جهت ارتباط و هماهنگی با بازار نشا معرفي نمايد.

1-3 فروشنده متعهد به رعایت تمامی اصول و مقررات قانون رقابت و شرایط خاص صنفی مرتبط با فعالیت خود می باشد.

1-4 فروشنده موظف است مشخصات محصولات و توضیحات لازم جهت معرفي کالا، نحوه پشتیبانی پس از فروش و سایر موارد لازم را در درگاه اینترنتی براساس شرایط اعلامی بازار نشا ارائه نماید. ضمنا فروشنده متعهد میشود که در درج محتوای کالا در پنل خود، کلیه ی مقررات و شئون اخلاقی، اسلامی و قانونی را رعایت نماید.

1-5 فروشنده متعهد می­شود که کالاهای مورد درخواست مشتری را بدون وقفه و در موعد مقرر در بسته بندی استاندار مورد تایید پست ارسال نماید، و به هیچ دلیلی اعم از نوسانات نرخ ارز، عدم موجودی، اشتباه در مشخصات و غیره از تحویل آن استنکاف نورزد. ضمنا در مواردی که مرسوله قابل ارسال توسط پست نباشد، با هماهنگی با بازار نشا اقدام به ارسال محصول برای مشتری نماید.

1-6 از آنجا که طبق مقررات قانون تجارت الکترونیک، فروشنده متعهد به رعایت مهلت هفت روزه جهت انصراف مشتری و استرداد کالا می­باشد، فروشنده با پذیرش تعهدات ناشی از مقررات موصوف و سایر مقررات مربوط به این نوع تجارت، متعهد می­باشد کالاهای مرجوعی را بپذیرد.  لازم به ذکر است این قانون شامل گیاهان زنده و مواد فاسد شدنی در حوزه کشاوری نمی باشد.

1-7  فروشنده در صورت اعلام مشتری مبنی بر عیب، کاستی یا نقص کالا، متعهد به اجرای صحیح تعهدات و پاسخگویی به مشتری و جلب رضایت وی بر اساس نظر بازار نشا است و در صورت درخواست مشتری نسبت به جایگزین کردن یا رفع نقص آن، ظرف مدت 3 روز کاری اقدام نماید. 

1-8 فروشنده اعلام و اقرار می نماید مالک قانونی کالاهای معرفی‌شده بوده و مجاز به فروش آنها است و فروشنده متعهد می‌شود که هیچ‌گونه کالای تقلبی یا غیراصل را به عنوان کالای اصل در سایت درج نکرده و تحویل مشتری ندهد و متعهد می‌شود هیچ‌گونه کالای قاچاق، ممنوعه یا غیر بهداشتی یا مضر برای سلامتی یا تاریخ گذشته یا بدون تاریخ و مجوز را  تحویل مشتری ندهد و تضمین می‌کند تمامی کالاها و ملحقات فروخته و ارسال‌شده به نحو صحیح و قانونی قیمت­گذاری و با رعایت حقوق مالکیت فکری عرضه شده و جزء کالاهای مجاز و قانونی و بهداشتی بوده و درصورت وارداتی بودن از مبادی قانونی ترخیص و وارد کشور گردیده است.

 1-9 فروشنده تضمین میکند که تنوع، تعداد، قیمت، کیفیت، مشخصات و عملکرد معمول کالاها به ترتیب اعلام شده در درگاه اینترنتی است و کالاها با اطلاعات انتشار یافته در مورد آن‌ها کاملاً تطبیق دارد، ضمنا متعهد میشود که کالاهای فروخته شده به هیچ عنوان کالاهای دست دوم (ریپک یا غیرآکبند)، مرجوعی (ریفرش) و یا مجددا فروخته شده نمی باشد. 

1-10 فروشنده متعهد است نظر بازار نشا را در مورد کاستی‌ها و نقایص بسته­ها پذیرفته و اقدامات لازم را در خصوص رفع نقص ظرف مدت 24 ساعت به عمل آورد. 

1-11 فروشنده موظف است در خصوص کالاهای ملزم به داشتن گارانتی، کالا را با گارانتی مجاز (از زمان فروش کالا) در پنل عرضه نماید. 

1-12 فروشنده اعلام و اظهار می دارد كه در زمان انعقاد قرارداد همکاری، مشمول هیچ ممنوعيت قانونی نمی­باشد.

1-13 اگر در جریان تحویل، قبول، استفاده یا دسترسی به کالاها، خسارت مالی یا آسیب و جراحات شخصی ناشی از تقصیر یا عدم مراقبت در تولید، بسته‌بندی یا تحویل کالا رخ دهد از جمله مواردی چون استاندارد پایین، معیوب یا مضر بودن اجزای تشکیل‌دهنده ی کالا، آلودگی کالا یا هرگونه قصور و تقصیر از ناحیه فروشنده، فروشنده در مقابل بازار نشا، کارکنان و نمایندگان وی و خریدار و اشخاص ثالث مسئول جبران کلیه خسارات وارده خواهد بود.

1-14 فروشنده متعهد به حفظ محرمانگی نام کاربری و رمز عبور اپلیکیشن فروشندگان بوده و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کلیه اقدامات لازم از جمله تغییر رمز عبور در دوره­های متعارف و عدم افشای آن به اشخاص ثالث را مبذول خواهد داشت. 

1-15 در صورت تخلف از هر یک از تعهدات مندرج در این شرایط همکاری ، فروشنده باید خسارات وارده به بازار نشا را جبران نماید .

1-16 فروشنده متعهد به معرفی نماینده خود جهت آموزش و توجیه در خصوص نحوه استفاده از درگاه اینترنتی می باشد.

ماده 2. تعهدات و حقوق بازار نشا

2-1 بازار نشا به‌عنوان واسطه فضای مجازی کسب و کار و خدمات دهنده در خصوص امور جانبی و امین در نگهداری وجوه پرداختی حاصل از فروش، همکاری لازم را با فروشنده در راستای عرضه کالاهای موضوع قرارداد در درگاه اینترنتی (معرفی، توصیف و عکس گذاری، ارسال آنها به مشتریان بالقوه و سایر خدمات به شرح مقرر در پنل فروشنده) با اخذ هزینه ­های مربوط مبذول خواهد داشت.

2-2 بازار نشا اقدامات و هماهنگی لازم را جهت آموزش و توجیه فروشنده یا نمایندگان ایشان در خصوص نحوه استفاده از درگاه اینترنتی انجام خواهد داد و فروشنده متعهد به حضور در جلسات اجباری(مجازی یا حضوری) می باشد،

2-3 وجوه ناشی از فروش کالا، پس از کسر کمیسیون، هزینه ها و مطالبات قراردادی و تأیید واحد مالی بازار نشا، طبق زمان بندی مشخص شده در اپلیکیشن فروشندگان به فروشنده پرداخت می شود.

تبصره 1: کمیسیون، هزینه­ ها و مطالبات قراردادی بازار نشا همراه مالیات بر ارزش افزوده آنها محاسبه و از فروشنده دریافت خواهد شد.

تبصره 2: فروشنده موظف به معرفی شماره حساب با کد شبا منطبق با نام خود، به بازار نشا می باشد. وجوه فوق الذکر صرفا به شماره حسابی که کد شبای آن به نام فروشنده است، واریز خواهد شد.