web mob
صفحه نخست » انواع اتصالات گلخانه

انواع اتصالات گلخانه

برای اسکلت و پیکربندی یک گلخانه ستون ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

چرا که بدون اینها هیچ سازه ای تشکیل نمی شود، انواع اتصالات گلخانه از مجموعه قطعات بزرگ و کوچکی متشکل شده است که به صورت های ثابت و متحرک قابل نصب و استفاده می باشند.

گلخانه سازه می باشد که از کنار هم قرار گرفتن اتصالات آن گلخانه درست می شود، دیوار و سقف ها از اصلی ترین بخش های یک گلخانه می باشند، برای ساخت دیواره و سقف گلخانه از نایلون شیشه و پلاستیک های بسیار مقاوم استفاده می شود.

کیفیت اتصالاتی که در گلخانه استفاده می شود از مهمترین اجزای آن می باشد، باید چنان قدرتی داشته باشد که در شرایط آب و هوایی مختلف خراب نشود، ابعاد های مختلفی نیز دارد بر اساس ابعاد و اندازه های مختلف سال های مختلفی هم استفاده می‌شود.

در صورت احداث یک گلخانه بسیار بزرگ، مسلما از اتصالات بزرگتر هم استفاده می‌کنند، اگر برای راه اندازی گلخانه خود به دنبال بهترین مصالح گلخانه میگردید حتما باید از مشاوران ما بهره بگیرید.

خرید عمده نشا

گلخانه نشا

در کشاورزی از نشا، در پرورش گیاهان در یک محدوده کنترل شده استفاده می‌کنند، این روش با کاشت بذر، در شرایط محدود، مثل گلخانه، شروع می شود، پس از جوانه زدن و به گیاه تبدیل شد، گیاه بالغ را به مکان اصلی که همان زمین کشاورزی می باشد، منتقل می کنند.

هدف از استفاده از نشا، تولید گیاهان مرغوب می باشد، که پرورش آنها توسط خود بذر مشکل می باشد، در واقع به دلیل زود رسیدن این محصول و کاهش علف های هرز و مصرف کردن کمتر نشا، بسیار مورد استقبال می باشد.

همچنین استفاده از نشا، باعث تولید محصولات یکنواختی میشود.

رشد گیاهان در زمان نشا کاهش می‌یابد و حدود ۲ تا ۴ روز طول میکشد تا ریشه های جدیدی گیاهان ایجاد بشود، کنترل علف های هرز در نشاکاری بسیار ساده میباشد.

به طور کلی نشای گیاه بسیار کوچک قوی و سالم می‌باشد ، و عاری از هر گونه بیماری می باشد و معمولاً دارای ۴ تا ۶ برگ نیز است. 

از آنجا که کشاورزی یک صنعت بسیار پیچیده است در کشور ما همه میگویند که هرچه سریعتر محصول خود را به بازار ارائه کنند، استفاده از نشا باعث میشود که محصولات خود را زودتر به بازار ارائه بدهند و حتی بعضی وقت ها محصولاتی خارج از فصل ارائه دهند که این به نفع باغبانی و کشاورزی است.

انواع اتصالات گلخانه

تجهیزات گلخانه

تجهیزات یک گلخانه و ساختار چارچوب آن از اتصالات گرم گالوانیزه گرم تشکیل می شوند و روی آنها را نی پوشانند، اتصالات گلخانه ای، ارتباطی بین قطعات و محل جایگیری قطعات لوازم گلخانه بر روی هم می باشد، وظیفه مقاوم سازی گلخانه را در برابر هم آب و هوا میباشد.

اما باید به گونه‌ای طراحی شود که هیچ کدام از قطعات به دیگری فشاری وارد نکند چون فشار باعث میشود که ساختار گلخانه به طور کامل از بین برود.

شکل انواع اتصالات گلخانه دارای کاربرد های مخصوص میباشد و ضخامت اتصالات گلخانه متفاوت میباشد هر یک کاربرد مشخص و متفاوتی دارد.

سرستون های گلخانه نشا باید نسبت به دیگر اتصالات گلخانه ضخامت بیشتری داشته باشند، تا بتوانند در شرایط باد و باران و طوفان مقاومت خود را داشته باشد و سازه از بین نرود.

اطلاعات سازه گلخانه سنگین داریم اتصالات سازه های سبک داریم از نوع کشاورزی و از نوع صنعتی داریم، اتصالات گالوانیزه گلخانه ای به خاطر مقاومت زیادی که در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارد و همچنین مقاومت زیادی که دارد که باعث می‌شود این روزها بیشتر از دیگر اتصالات استفاده بشود و مقاومت بسیار بیشتری دارد.

اتصالات گلخانه بخشی از اسکلت بیرونی گلخانه هستند، این تجهیزات آن که با محیط اطراف و بیرون در ارتباط می باشند باید به گونه‌ای طراحی می‌شوند که مقاوم باشند برآیند گالوانیزه شدن از بهترین راه حل ها برای مقاوم کردن اتصالات گلخانه می باشد و بنای گالوانیزه بسیار مقاوم هستند ،اغلب به جلسه فولاد می باشد و در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند، جنس روی آنها را روی تشکیل می دهد.

انواع سینی نشا

فن و پد گلخانه

از ان جا که تهویه هوا در گلخانه ها در رشد نهال ها و نشا ها بسیار تأثیر مستقیم دارد، و ایجاد تعادل هوا در گلخانه بسیار مهم محسوب می شود، یکی از تجهیزات مهمی که امروز در گلخانه ها استفاده می شود استفاده از فناوری فن و پد در گلخانه می باشد.

سیستم فن در یک طرف گلخانه و سیستم پد در طرف دیگر گلخانه باعث ایجاد اعتدال هوا در فضای گلخانه می شوند.

بهترین و پر استفاده ترین نوع پد سلولزی گلخانه می باشد که گرانقیمت است، اما کارکرد بسیار مناسبی برای حفاظت از گیاهان دارد، وظیفه خنک کردن هوا را به شکل بسیار درست انجام میدهد.

قابل طراحی در ساز های مختلف و شکل های مختلف می باشد.

سیستم سن و حج شامل مخزن هایی برای ذخیره کردن آب می باشند و دارای پمپ های مخصوصی هم هستند که وظیفه جمع آوری و توزیع آب ها را بر روی پرده ها انجام می دهند، کارایی این سیستم‌ها به گونه ای است که هوای خارج از گلخانه را به وسیله فن مرطوب می کند و مکیده می شود و این حرکت هوا تا خروجی فن ها انجام می شود، برای مرطوب شدن پره های سلولزی از پمپ استفاده میشود و مکش و کشیده شدن آب توسط ان پمپ صورت می گیرد.

استفاده از فن و پد در گلخانه در مناطق گرمسیری بسیار مرسوم است، چرا که آنها نیازی به استفاده از سرمایش برای گلخانه هایشان دارند، نصب و راه اندازی سیستم فرانسه در گلخانه کاری بسیار دشوار است و نیاز متخصصان باتجربه و دقیق دارد، نسبت به جا و درست آن بهترین کارایی را در گلخانه داشته باشد.

توجه داشت در زمان نصب گلخانه باید به ارتفاع توجه شود ، استفاده از پد هایی که کمتر از ۵ سانتی متر هستند و یا بیشتر از ۲۰ سانتی متر هستند ، به هیچ عنوان درست نیست،  چرا که مانع  مرطوب شدن یکنواخت می شوند.