web mob
صفحه نخست » بذر گوجه فرنگی گلخانه ای

بذر گوجه فرنگی گلخانه ای

بذر گوجه فرنگی گلخانه ای، از محصولات پردرآمد گلخانه می‌باشد که توجه گلخانه‌داران زیادی را به خود جلب کرده است و بسیار مورد استقبال آنها قرار گرفته است.

در تمام فصول سال، افراد از گوجه‌ فرنگی استفاده می کنند و‌ می توان با کشت بذر گوجه‌ فرنگی در گلخانه ها مقدار بیش تری محصول را در هر مترمربع تولید کرد و درآمد گلخانه را افزایش داد.

مراحل رشد بذر گوجه فرنگی گلخانه ای را به ۵ مرحله تقسیم بندی می‌کنند که شامل:

مرحله جوانه‌زنی و رشد اولیه تا خروج ریشه‌ بذر گوجه فرنگی

رشد نهال ها تا اتنقال نشا به محیط جدید و محل کشت اصلی

رشد بذر ها تا بازشدن اولین گلها

میوه‌دهی زودرس از بازشدن اولین گل‌ها تا چیدن اولین میوه گوجه فرنگی

گلخانه مناسب برای کاشت بذر گوجه فرنگی گلخانه ای

امروزه گلخانه های زیادی برای انواع صیفی جات راه اندازی شده اند و در بعضی از موارد احتمال دارد که یک گلخانه به شکل کاملا اختصاصی تنها برای یک نوع صیفی جات مثل بذر گوجه فرنگی احداث گردد.

گلخانه هایی که برای کشت بذر گوجه فرنگی احداث می شوند، بهتر است دارای میزان ارتفاع 5 الی 6 متری باشند. این میزان ارتفاع کمک می کند تا بتوان مقدار بهره وری و سود گلخانه ها را افزایش داد.

از آن جا که گلخانه هایی که دارای ارتفاع کمتر از 5 متر کمتر هستند، بازدهی کمتری دارند و این سبب می شود که در طولانی مدت باعث ضرر و زیان های بسیار زیاد و غیر قابل جبرانی شود.

به این ترتیب با یک حساب و کتاب ساده و سر انگشتی به راحتی می شود متوجه این شد که هر چه روند ساخت گلخانه به استاندارد های جهانی نزدیک تر شود، میزان سود دهی را هم می توان افزایش داد.

به این ترتیب، قبل از انتخاب بذر گوجه فرنگی گلخانه ای، باید در صدد ایجاد یک گلخانه استاندارد بود.

گلخانه های مناسب برای کشت بذر گوجه فرنگی گلخانه ای، می بایست در مقابل باد، خاک، سرما، گرما و… هم از ایمنی بالایی برخوردار باشد.

با فراهم نمودن این چنین شرایطی و انتخاب بهترین بذر گوجه فرنگی گلخانه ای، می شود میزان بار دهی گوجه فرنگی های گلخانه ای را افزایش داد.

رعایت همین نکات و اصول خیلی ساده می تواند کمک کند تا بشود با کمترین مقدار هزینه، بیشترین میزان سود را کسب نمود.

بذر گوجه فرنگی گلخانه ای

کشت بهاره و پاییزه بذر گوجه فرنگی گلخانه ای

کشت بهاره بذر گوجه فرنگی گلخانه ای به صورت معمول در اکثر مناطق کشور فقط در 2 نوبت از سال است. در واقع این دو نوبت شامل اولین بار در فصل بهار است و بار دوم هم در فصل پاییز است.

کاشت بذر گوجه فرنگی گلخانه ای در فصل پاییز را کشت بهاره و کاشت بذر گوجه فرنگی گلخانه ای در فصل بهار را کشت پاییزه می نامند. در واقع شاید به نظر این نامگذاری عجیب باشد و‌ علت این نوع نامگذاری زمان برداشت گوجه فرنگی گلخانه ای است، چون کشت بهاره را در فصل بهار و کشت پاییزه را در فصل پاییز برداشت خواهند کرد.

در کشت بهاره بذر گوجه فرنگی از اول آبان تا اول آذر کاشت بذر در سینی های نشا آغاز می گردد. سپس در دی ماه نشا های آماده شده را به زمین اصلی انتقال می دهند.

از اواخر اسفند تا اواخر خرداد ماه هم می توان این کشت را برداشت نمود. به این شکل، می توان 3 الی 4 ماه از بذر گوجه فرنگی در کشت بهاره برداشت داشت.

فروشگاه بازار نشا
جهت خرید و مشاهده تمامی محصولات بازار نشا می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید

میرم به فروشگاه

گلخانه مناسب برای کاشت بذر گوجه فرنگی گلخانه ای

قیمت بذر گوجه فرنگی گلخانه ای

قیمت بذر گوجه فرنگی گلخانه ای بستگی به مزایای بذر دارد و با توجه به اینکه تنوع بذر گوجه فرنگی گلخانه ای بسیار زیاد است، در نتیجه نمی توان قیمت مشخصی و تعیین شده ای را برای بذر گوجه فرنگی گلخانه ای تعیین کرد.

مقدار مقاومت در برابر انواع بیماری ها می تواند بر روی قیمت بذر گوجه فرنگی گلخانه ای تاثیر مستقیم بگذارد. میزان بار دهی از دیگر مواردی است که می تواند در قیمت بذر گوجه فرنگی گلخانه ای تاثیر داشته باشد.

طعم و رنگ میوه هم از موارد دیگری است که بر روی قیمت بذر گوجه گلخانه ای تاثیر گذاری بسیار بالایی دارد. در نهایت وزن میوه ها هم می تواند یکی از گزینه های مهم بر روی قیمت بذر گوجه فرنگی گلخانه ای باشد.

قیمت  بذر گوجه فرنگی

به طور کلی در ایران و دیگر کشورها، گوجه فرنگی گلخانه ای از بهترین ارقام انواع بذر گوجه فرنگی است که طرفداران زیادی در بین کشاورزان و باغداران دارد.

بذر گوجه فرنگی دارای انواع مختلفی می باشد و با توجه به نوع بذر و عملکرد آن قیمت های مختلفی دارد.

فروشگاه بازار نشا با عرضه انواع بهترین بذر گوجه فرنگی گلخانه ای و رعایت انصاف و با در نظر گرفتن حداقل سود ، سعی دارد که در رونق کشارزی ایران و ایجاد علاقه و انگیزه برای علاقمند به باغبانی بکوشد. فروشگاه بازار نشا در هر کدام از مراحل خرید بذر گوجه فرنگی گلخانه ای در کنار شما می باشد و شما را راهنمایی می نماید.

انواع بذر گوجه فرنگی

بذر گوجه فرنگی گلخانه ای از جمله بذر هایی می باشد که دارای رقم های بسیار متنوعی می باشد. این موضوع باعث بالا رفتن اهمیت انتخاب بذر گوجه فرنگی گلخانه ای می شود. چون احتیاج است که شرایط مختلف بررسی شوند و پس از آن اقدام به انتخاب رقم مناسبی از این بذر ها نمود.

انواع بذر گوجه فرنگی را احتمال دارد که نشود در اقلیم های گوناگون آب و هوایی کشت نمود. به همین دلیل احتیاج است تا بر طبق شرایط موجود، بهترین نوع بذر گوجه فرنگی گلخانه ای انتخاب گردد.

در غیر این صورت امکان دارد که جوانه زنی، رشد و یا بار دهی بذر گوجه فرنگی در حد مناسبی نباشد. این امر موجب دو چندان شدن اهمیت انتخاب انواع بذر گوجه فرنگی شده است و احتیاج است برای انجام این کار اطلاعات مناسبی از انواع بذر گوجه فرنگی گلخانه ای داشته باشیم.

انواع بذر گوجه فرنگی در حالت معمول دارای خوشه بندی متوسط است. بذر رابی دارای توانایی های بسیار زیادی است برای مثال رنگ میوه این نوع از بذر گوجه فرنگی قرمز خوش رنگ است که مورد پسند مشتریان واقع خواهد شد، همچنین گوجه حاصل از این نوع بذر در مقابل ترک خوردگی مقاوم است و در نتیجه برای مصارف بسیار زیادی می توان از آن استفاده کرد.

دارای مقاومت بالایی است و بذر گوجه رابی به انواع ویروس ها مقاوم است و هم چنین از به وجود آمدن بیماری های مختلف جلوگیری می نماید. بدین ترتیب کاشت این نوع بذر کم هزینه است، چون احتیاج به سمپاشی زیاد برای دفع آفات ندارد.

بذر  گوجه فرنگی عمده

برای خرید بذر گوجه فرنگی عمده بهتر است با انواع مختلف آن آشنایی پیدا کنید. در صورت علاقه پس از آشنایی، بذر گوجه فرنگی های متفاوتی را می توانید تولید نمایید، مانند انواع سیاه بذر گوجه فرنگی که در مراکز بذر فروشی به صورت عمده موجود است.

خرید عمده بذر گوجه فرنگی در مراکز معتبر به شما کمک خواهد کرد که با جنس مرغوب و با کیفیت آشنا بشوید. به شکل معمول افراد از خود دانه های گوجه فرنگی برای رشد بوته آن استفاده دارند، در حالی که با خرید بذر گوجه فرنگی به صورت عمده و تضمینی روند رشد گیاه کاملا تضمینی و با سرعت بالا می باشد.

بذر گوجه فرنگی عمده مرغوب در رشد و کیفیت محصول تاثیر گذار است و شکل و شمایل انواع بذر گوجه فرنگی در زمان خرید بسیار شبیه یکدیگر می باشد.

از نوع بوته ها و زمان میوه دهی می توان نوع گوجه فرنگی را مشخص نمود و‌ پس در زمان خرید بذر گوجه فرنگی دقت کنید و در هنگام کاشت مواظب باشید که انواع مختلف را با یکدیگر ترکیب نکنید.

بذر صیفی جات روند کاشت ساده ای خواهند داشت که قبل از بهار باید کشت گردند و زمانی که در بهار کمی رشد داشته اند در خاک کاشته می شوند. پس از آن مراقبت های گیاه ادامه دارد تا به مرحله بار دهی برسند.