web mob
صفحه نخست » قیمت جعبه نشا

قیمت جعبه نشا

جعبه هایی که برای نشا ساخته می شوند، در ابعاد کوچکی هستند. نشا های رشد یافته در این جعبه ها توسط ماشینهای نشا کاری قابل استفاده است. جعبه نشا، در ابعاد ۵۸ سانتیمتر و عرض ۲۸ بوده و همچنین عمق آن ۳ سانتی متر می باشد، جنس آن پلاستیکی بوده و دارای قیمت های مختلفی می باشد. قیمت جعبه نشا با توجه به سایز آنها و اینکه برای چه محصولی قابل استفاده هستند متفاوت است. تدابیر این جعبه ها به گونه ای است که بعد از اینکه خاک مناسب را در آنها می ریزند، آنها را ابیاری می کنند و سپس بذرها را بر روی آنها می پاشند و دوباره آبیاری می نمایند.

جعبه نشا

امروزه در تمام گلخانه های مجهز تولید نشا،  از سینی های نشا و جعبه های نشا استفاده می کنند.

سینی نشا دارای حفره هایی می باشد که اندازه هر حفره و سلول های ان متفاوت است،  هرچه اندازه سلول ها از عمق بیشتری برخوردار باشد،  فضای بیشتری در محیط کشت به هوا داده می شود و در نهایت باعث بهبود زهکشی می‌شود و عمق ریشه ها را بیشتر میکند. هر چه میزان ریشه گیری در نشا و نهال بیشتر باشد درنهایت گیاه بهتری خواهیم داشت.

سینی های نشا در اندازه و مدل های مختلف با استفاده از انواع پلاستیک ها به منظور رشد و پرورش اولیه نشا در گلخانه نشا استفاده می شود که باعث راحتی انتقال آن به زمین های کشاورزی نیز می‌شود.

به طور کلی سینی نشا، یک ابزار کشاورزی است که وظیفه انتقال و نگهداری از نشا را تا زمان انتقال به زمین زراعی مورد نظر برعهده دارد.

سینی ها در سایز های گوناگونی تولید شده‌اند و کشاورز و باغدار می‌توانند بر اساس عمق حفره‌ها و میزان بهره گیری از خاک، جعبه نشا متناسب با محصول خود را انتخاب و خریداری کنند.

قیمت جعبه نشا

مزایای استفاده از جعبه نشا

استفاده از جعبه نشا در کشاورزی دارای مزایای بسیار زیادی است که می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

استفاده از جعبه نشا،  موجب کنترل گسترش بیماری ها و آفات در نشاها می شود.

تا زمانی که جعبه های  نشا سالم باشند و به آنها آسیبی وارد نشده باشد، می توان از آنها استفاده مجدد داشت.

قابل حمل هستند و حمل و جابه جا کردن آنها حتی بعد از کشت نشا هم بسیار راحت می باشد.

دارای زهکشی مناسب و تهویه هستند و این برای رشد ریشه بسیار مهم است و از مصرف زیاد آب نیز جلوگیری می کند.

با استفاده از جعبه نشا میزان نشا های تولیدی بسیار بیشتر میشود.

قیمت سینی نشا در مقابل دیگر محصولات کشاورزی بسیار پایین می باشد و حتی چندین بار قابل استفاده نیز هست.

فروشگاه بازار نشا

جهت خرید و مشاهده تمامی محصولات بازار نشا می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید

میرم به فروشگاه

کاشت نشا

انواع جعبه نشا

جعبه های نشا از لحاظ مواد تشکیل دهنده به دو دسته پلی اتیلن و یونولیت تقسیم‌بندی می‌شوند .

نوع اول که پلی اتیلن از ماده یا همان پی اس و پلی اتیلن استفاده شده‌اند،  منعطف تر هستند و برای دوره کشت می توان از آنها استفاده کرد،  اما شکننده تر هستند و معمولاً یک بار استفاده می باشند،  در صورتی که کشاورز بتواند با دقت بالا از آنها استفاده کند، می‌تواند دوباره از آنها استفاده نماید.

این نوع سینی نشا، تنوع رنگ زیادی دارد و برای حرارت و افزایش کیفیت بسیار مناسب میباشد، قابلیت شستشوی مجدد را دارند،  جابجایی آنها راحت است و خرید این ها به مقرون به صرفه می باشد.

میزان تولید و بازدهی کشت را بالا می‌برند و خارج کردن نشا از آنها راحت است ، در برابر نورخورشید و اشعه آفتاب بسیار مقاوم هستند، و همین طور حجم و ابعاد گوناگونی دارند و انعطاف پذیر می باشند.

دسته دوم جعبه های نشا یونولیت هستند که جنس پلاستیک با فوم فشرده یا از همان یونولیت تولید شده اند و دارای مزایای بسیاری هستند،  دارای استقامت بالا می باشند و بسیار راحت قابل حمل می باشند.

جعبه نشا حفره ای

جعبه های نشا در گلخانه ها، از نظر تعداد حفره ها باهم متفاوت هستند، که با توجه به نوع گیاهی که می‌خواهد تولید شود، انتخاب می‌شوند.

تعداد حفره ها در جعبه نشا از ۴ حفره شروع می‌شود و تا ۱۲۸ حفره ادامه دارد.

تولید نشا به دلیل حساس بودن برای جوانه زدن در رشد نشا و تولید ریشه نیازمند به یک محیط ایده ال با مراقبت‌های ویژه است و به همین دلیل استفاده از جعبه نشا بسیار مناسب برای این کار می باشد و از آسیب رسیدن به گیاه جلوگیری میکند.

از انواع سینی کشت نشا ۱۰۴ حفره می باشد که برای کاشت نشا انواع سبزیجات و صیفی‌جات مانند گوجه و فلفل و بادمجان استفاده می شود،  سینی نشا ۷۲ حفره برای کاشت بذر انواع گل و قلم استفاده می شود،  سینی ۱۲۸ حفره هم برای گیاهانی که ریشه عمیق دارند مانند کدو بسیار مناسب است ، این سینی ها ماندگاری بسیار طولانی دارند.

جعبه نشا حفره ای