web mob
صفحه نخست » هزینه راه اندازی گلخانه نشا

هزینه راه اندازی گلخانه نشا

از آنجا که اصلی ترین راه برای نگهداری گیاهان پرورش آنها در گلخانه ها است، امروزه گلخانه های زیادی راه اندازی شده اند.

اصول این گلخانه ها، ایجاد یک محیط ایده ال و مناسب برای رشد و پرورش نشا می باشد، که این محیط تمام شرایط استاندارد را برای رشد بهتر گیاه فراهم می کند.

ساختار گلخانه نشا به گونه‌ای است که شرایط مورد نیاز تمام گیاهان از قبیل نور و رطوبت را ایجاد می‌کنند. تصور ما برای ساخت فضای گلخانه،  یک محیط حصاری در باغ گیاهان می باشد که تفاوت دما و رطوبت آن با محیط های بیرون کاملا مشهود است. باید شرایط محیطی و هدف از ایجاد احداث گلخانه ها را از قبل مشخص کرد.

اگر هدف ما از ساخت و راه اندازی گلخانه ها ایجاد کسب و کار می باشد، باید از مصالحی با استحکام بسیار بالا استفاده کنیم، چون هر گونه آسیب گیاهان، ضررهای مالی جبران ناپذیری را به ما خواهد زد.

هر چه از مصالح بهتر و مقاوم تر و مجهزتری برای احداث گلخانه استفاده کنیم، مسلما هزینه راه اندازی گلخانه نشا بیشتر خواهد شد، اما به مرور زمان این هزینه‌ها جبران خواهد شد و به سود دهی بسیار زیادی خواهیم رسید.

اولین قدم برای احداث گلخانه و راه اندازی گلخانه نشا، تعیین مکان مناسب برای آن می باشد،  انتخاب مکان مناسبی که از نور کافی برخوردار باشد، بهترین گزینه برای راه اندازی گلخانه نشا است.

زوار گلخانه

برای ساخت گلخانه باید یک چارچوب مناسب برای آن در نظر بگیرید که از جنس فولاد یا پی وی سی و یا چوب باشد،  ارزان ترین گزینه برای راه اندازی گلخانه نشا استفاده از چوب برای ساخت گلخانه می باشد ولی استحکام خوبی ندارد. لوله های pvc و گالوانیزه،  بهترین انتخاب برای اسکلت و زوار گلخانه می باشد.

اگر گلخانه کوچک خانگی راه اندازی کنیم پی وی سی و چوب بهترین انتخاب هستند،  اما اگر گلخانه های بزرگ تر و با متراژ بالا تر انتخاب کنیم،  باید از لوله های فولادی مستحکم که دوام بالایی دارند استفاده نماییم.

همچنین باید مراحل عایق بندی را هم رعایت کنیم، برای این کار باید از نایلون های مخصوص استفاده کرد، این عایق ها از ورود اشعه فرابنفش نور خورشید به داخل گلخانه ها جلوگیری می کنند و فضای گلخانه را به خوبی عایق بندی می کنند،  از آنجا که اشعه فرابنفش خورشید برای گیاهان مضر است،  اینها به خوبی گلخانه را عایق بندی می کنند.

هزینه راه اندازی گلخانه نشا

هزینه احداث گلخانه

هزینه ساخت گلخانه ها تا مرحله ای می باشد که بخش اعظم آن مربوط به تجهیزاتی است که فقط یکبار از آنها میشود استفاده کرد و یکبار مصرف هستند، و شامل ایجاد هزینه‌های زیادی برای احداث گلخانه میشود، هزینه هایی همچون خاک،نهال، اما باز هم اگر از کارشناسان ما مشاوره بگیرید، می توانید با بهترین قیمت آنها را خریداری کنید که صرفه اقتصادی برایتان داشته باشد.

اگر می خواهید به عنوان یک کسب و کار و سرمایه گذاری احداث گلخانه داشته باشید، باید مسیر قانونی آن را انجام دهید و نیاز به گرفتن مجوز از وزارت جهاد کشاورزی دارید.

 برای دریافت مجوز، هزینه های پیش روی شما میباشد، مهمترین آنها که باید مکان و تجهیزات گلخانه را معرفی کنید، که طبق استانداردهای وزارتخانه باشد. برای بازدید بازرسان از جهاد کشاورزی باید کلیه تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و آبرسانی را نیز در گلخانه فراهم کرده باشید،  مدارک مورد نظر شامل سند زمین میباشد که آن را باید به جهاد کشاورزی ارائه دهید.

اگر برای تامین آب مورد نیاز گلخانه استفاده از اب چاه دارید، باید مدارک مربوط به آب چاه را نیز  ارائه دهید. برای گلخانه هایی که متراژ زیادتری دارند،  باید یک کارشناس کشاورزی را به عنوان کارشناس گلخانه معرفی کنید.

فروشگاه بازار نشا

جهت خرید و مشاهده تمامی محصولات بازار نشا می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید

میرم به فروشگاه

هزینه احداث گلخانه نشا

تجهیزات راه اندازی گلخانه نشا

گیاهان هم موجودات زنده می باشند که برای رشد و زنده ماندن نیاز به اکسیژن دما نور و غیره دارند،  برای تامین این نیاز ها در محیط گلخانه، باید از تجهیزات گلخانه ای مناسب استفاده کنیم. برخی از این محصولات گلخانه‌ای باعث کم شدن رشد در محصولات می شوند، مسلما آنها کیفیت خوبی ندارد و باید آنها را حذف کرد. اگر شما از تجهیزات گلخانه مدرن استفاده کنید، به هیچ عنوان شامل ضرر و زیان نخواهید شد و رشد گیاهان بهتر و بهتر میشود.

یکی از تجهیزات مهم برای احداث گلخانه ها در فصل سرما و زمستان استفاده از بخاری و هیتر گرمایشی میباشد.

یکی از مهمترین ابزاری که باید در گلخانه وجود داشته باشد، بخاری و هیتر می باشد؛ اگر در فصل سرما، میزان دمای مورد نظر برای تولید نشا فراهم نشود، گیاهان سریعاً یخ میزنند و دچار زیان و آسیب می‌شوند.

یکی از نیازهای مهم گلخانه، وجود رطوبت ساز گلخانه می باشد؛ این محصولات به صورت اتوماتیک هستند و در کوتاهترین زمان میزان رطوبت محیط را تامین می کنند و رطوبت استاندارد، یکی از مهمترین فاکتورهای رشد گیاهان است که اگر رعایت نشود در رشد و پرورش نشا تأثیر منفی خواهد گذاشت.

اتصالات گلخانه و بست و عایق بندی گلخانه ها هم امری بسیار ضروری و مهم و غیر قابل حذف میباشد.

قیمت لوله واتصالات گلخانه

تعداد زیادی از افراد هستند که گلخانه ها را از قاب های pvc میسازند و آنها را با ورقه های پلاستیکی عایق می‌کنند، اگر از پلاستیک محافظت شده در برابر نور بنفش خورشید استفاده نمی‌کنید،  پوشش گلخانه حتماً یک سال بیشتر دوام نخواهد داشت، البته مواد پلاستیکی خاصی وجود دارد که با صرف هزینه بیشتر در برابر اشعه ماورابنفش نور خورشید محافظت می کند.

ساختن گلخانه ها از لوله ها تشکیل شده است و می تواند از جنس آلومینیوم یا فولاد گالوانیزه و یا چوب پلاستیک باشد،  هر ماده از هر ساختاری که تشکیل شود، دارای انواع متفاوتی هستند که کارایی متفاوتی دارند،  انتخاب مواد لوله کشی پی وی سی در مجراهای برقی و لوله های آب نیز استفاده می شود.

آلومینیوم یک ماده بسیار عالی و سبک می باشد که در معرض عناصر دیگر دارای زنگ زدگی نمی‌شود، اما آلومینیوم زیاد قوی نیست و نمی تواند لوله گلخانه های بسیار مناسبی باشد و مقاومتی ندارد، اما دارای انعطاف خوبی می باشد، اما قیمت آلومینیوم کمی بالا است.

از آنجا که لوله های فولادی قوی و مقاوم هستند،  آنها برای ساخت گلخانه ها بسیار مناسب میباشند و قیمت مناسبی دارد. اکثر سازنده های گلخانه ها از لوله های گالوانیزه برای چارچوب و اسکلت گلخانه ها استفاده می کنند.

قیمت لوله و اتصالات گلخانه