web mob
صفحه نخست » فن سیرکوله گلخانه

فن سیرکوله گلخانه

 از فن سیر کوله گلخانه برای تنفس گیاهان و یکنواخت کردن دمای محیط استفاده میکنند، و استفاده از آن، از جمله تجهیزات گلخانه پر ضرورت است، در جاهایی مانند گلخانه ها که در آنها انواع گل و گیاهان پرورش داده می شوند، ایجاد هوای با کیفیت و یکنواخت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای ایجاد این کار به بهترین صورت از تجهیزات تهویه هوای  مناسب گلخانه ها استفاده کرد.

فن و پد گلخانه با یکسان‌ ساختن دما و ایجاد اعتدال بین میزان اکسیژن و دی اکسید کربن و یکسان نمودن رطوبت در سالن های گلخانه، سبب میشود تا محصولات باکیفیت تری پرورش یابند و بازدهی کار در گلخانه ها افزایش یابد، اکثرا در  گلخانه ها،  از فن سیرکوله استفاده می شود، با استفاده از فن سیر کولر گلخانه، گردش هوا به خوبی جریان پیدا میکند و میزان درجه حرارت یکنواختی در تمام سالن گلخانه ایجاد می گردد.

گلخانه نشا

استفاده از روش هایی که نیاز به داشتن سرمایه زیاد و دانش زیاد برای اجرا نداشته باشند، همیشه  مورد توجه افراد بوده‌است. استفاده از گلخانه‌ی تولید نشا یکی از بهترین شیوه‌هایی است که امروزه در کشور ما رایج است. در واقع سادگی یادگیری و اجرای این گلخانه‌ها باعث شده تا افرادی که تصمیم به تولید نشا دارند به طرف بخشی که به تولید نشا است اقدام نمایند.

تولید نشا در گلخانه‌ نشا، با استفاده از تجهیزاتی صورت می‌گیرد که با عنوان سینی نشا شناخته می‌شوند. استفاده از این وسایل سبب شده تا هزینه‌های راه اندازی این نوع گلخانه‌ها بسیار کم تر شود، همواره به یاد داشته باشید که احداث گلخانه‌ تولید نشا یعنی این که دیگر نیازی به خرید مخازن یا رفتن به روستا‌ها برای خرید زمین نخواهید داشت و همین امر نیز موجب افزایش میزان تولید نشا در گلخانه نشا شده‌ است.

فن سیرکوله گلخانه

فن و‌ پد گلخانه

با استفاده از تجهیزاتی مانند فن و‌ پد گلخانه در سالن گلخانه، با استفاده از مکش این دستگاه ها، ذرات آب از روی پدهای سلولزی تعبیه شده در سمت دیگر گلخانه به هوا وارد می‌شوند و این ذرات برای بخار شدن ، گرمای محیط را میگیرند و در مسیر حرکت هوای خود را خنک و مطبوع می کنند.

در این سیستم خنک کننده گلخانه از فن‌های تخلیه هوا، پدهای سلولزی، مخازن ذخیره کردن آب و سیر کوله آب، پمپ‌ها، لوله های انتقال آب و فیلترها، تجهیزات تخلیه و برگشت آب و قاب‌های بالا و پایین پدهای سلولزی تشکیل شده است.

ساختار پدهای سلولزی و فرمولاسیون پدها موجب میشود که باوجود مزایای زیاد، امکان ساخت آن در بسیاری از کشورها وجود نداشته باشد. بدلیل وجود طراحی تکنولوژی خاص تولید این محصولات، تعداد شرکت های محدودی به تولید با کیفیت آن اشتغال دارند.

فروشگاه بازار نشا

جهت خرید و مشاهده تمامی محصولات بازار نشا می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید

میرم به فروشگاه

فن و پد گلخانه

نحوه نصب فن و‌ پد گلخانه

در سیستم طراحی شده فن و پد گلخانه، پدها درون فریم‌های مخصوص قرار میگیرند، که این فریم‌ها نیز از گالوانیزه یا آلومینیوم تشکیل شده اند، و بعد این قاب‌ها روی دیوار سالن گلخانه در جهت باد مناسب نصب میشوند. این باعث می‌شود که جریان طبیعی هوا درون پدها به راحتی انجام‌شود.

در این قسمت فن گلخانه مورد استفاده را بر روی دیوار مقابل پد و در خلاف جهت باد میگذارند، در زیر پدها قابی قرار گرفته است که به عنوان نگهدارنده پد میباشد.

همینطور مقدار آب اضافی پس از عبور از پدها با استفاده از این قاب‌ها جمع میشود و به مخزن ذخیره آب منتقل میشود، این آب همچنان برای خنک کردن هوای محیط اطراف سیستم به گردش در می‌آید. برای سالن‌های بزرگ و گلخانه های بزرگ‌ فن‌هایی در اندازه‌های 100 و 140 و برای سالن‌های کوچکتر نیز فن‌ هایی با سایز زیر 100 باید انتخاب شود.

پد سلولزی گلخانه

یکی از تجهیزات گلخانه، که برای خنک کردن بسیار پرکاربرد است، پد سلولزی گلخانه است. این سیستم که در بسیاری از مواقع به عنوان فن گلخانه ای نیز نامبرده میشود با ایجاد میزان خنک کنندگی زیاد و‌ رطوبت مورد نیاز آن ها کمک بسیار زیادی میکند و به دمای مطلوب رسیدن گلخانه هم کمک شایانی میکند.

شاید بشود گفت که کارکردی همانند کولرهای خنک کننده دارد که در فصل گرم سال از آن برای خنک کردن هوای محیط استفاده می شود.

چون که کار پد سلولزی گلخانه ایجاد رطوبت مورد نیاز گلخانه نشا است، به آن خنک کننده رطوبتی نیز میگویند.

یکی از موارد مهمی که باید در گلخانه نشا به آن اهمیت داده شود، مقدار رطوبت مورد احتیاج در فصول گرم سال است. بطور کلی اندازه تهویه مطبوع در این مکان ها باید چنان  باشد که میزان رطوبت و دمای مورد احتیاج در جهت رشد گیاهان تأمین شود.

اگر به هر دلیلی هوای مطبوع در گلخانه تعبیه نشود، عمل گرد افشانی گل ها و فرارسیدن زمان رشد و پرورش میوه های گلخانه ای مختل میشود.

هرزمانی که گلخانه ای ایجاد شود و‌ تجهیزات گلخانه فراهم شود، از اصولی ترین تجهیزات استفاده از فن و‌ پد میباشد و خرید پد سلولزی گلخانه از ضروری ترین تجهیزات گلخانه است.

پد سلولزی گلخانه

بست گلخانه

در گلخانه نشا، بست و اتصالات گلخانه برای نگه داشتن قسمت های مختلف گلخانه در کنار یکدیگر استفاده می شوند. تجهیزات مختلف سازه گلخانه توسط همین بست و اتصالات گلخانه ای در کنار هم قرار میگیرند.

استفاده از انواع بست و اتصالات در گلخانه برای شکل گیری درست و‌استاندارد و حرفه‌ای مناسب سازه گلخانه میباشد. مسلما هرکسی با شنیدن نام گلخانه، در ذهن خود، محیط سر بسته ای‌ را تصور میکند. ایجاد این فضای سرپوشیده توسط شیشه و‌ پلاستیک میباشد.

بنابراین تابش نور خورشید، مستقیما به ساختار داخلی گلخانه تابیده میشود، اما در ساخت گلخانه و اسکلت بندی آن، باید انواع اتصالات برای اسکلت بندی ساختمان را در نظر گرفت.

در ابتدا باید اندازه‌های قابل استفاده برای گلخانه را در نظر گرفت. اندازه‌های استاندارد برای گلخانه، باید به کمک اتصالات در کنار هم قرار گرفته شوند.

اتصالات در گلخانه نشا، به عنوان یک اسکلت بندی ایده آل برای بست‌های این مدلی میباشد.

پس در نتیجه،  اتصالات گلخانه‌ای، نقش سازنده‌ای برای استقامت و مقاومت بندی سازه را دارند. استفاده از ساخت گلخانه، در هر اندازه‌ای، چه کوچک و چه به شکل بزرگ،  دارای مزیت‌های زیادی از نظر اقتصادی میباشد.

با وجود این اتصالات، میتوان حس بهتر و رضایت بیشتری  را در افراد به وجود آورد. برای ساختن گلخانه، باید بهترین و مناسب‌ترین نوع مصالح را به کار گرفت.