web mob
صفحه نخست » نحوه نصب فن و پد گلخانه تولید نشا

نحوه نصب فن و پد گلخانه تولید نشا

از رایج ترین و معمول ترین سیستم های سرمایشی در گلخانه ها، به خصوص در مناطق گرمسیری و خشک ایران، استفاده از سیستم فن و پد گلخانه می باشد.

استفاده از تجهیزاتی مانند کولر و یا چیلر برای خنک کردن سالن های بزرگ گلخانه اصلاً به صرفه نیست و باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود و در نهایت سود دهی باغدار و کشاورز را به شدت کاهش میدهد و هم چنین باعث افزایش تمام شدن قیمت نهایی محصول میشود، اما میزان سرمایش سیستم های خنک کننده فن و پد به علت دمای خشک و مرطوب نگه داشتن گلخانه، بسیار مهم است، در واقع هر چقدر دمای هوای خشک به نسبت بالاتر برود و رطوبت نسبی محیط پایین تر باشد، عملکرد دستگاه بهینه تر خواهد بود و بازدهی بهتری خواهد داشت و این به طبع در پرورش محصولات بی تاثیر نخواهد بود.

در نحوه نصب فن و پد گلخانه باید فن ها به سمت بادهای موسمی تعبیه شوند، این عملکرد باعث ایجاد بازدهی بهتر فن ها میشود؛ همچنین فن ها باید به گونه ای نصب و تعبیه شوند که باد را در یکدیگر نکشند، اگر هم گلخانه ها در راستای یکدیگر هستند، فن های خروجی نباید هوای پد را از یک گلخانه به گلخانه دیگر منتقل کند.

نصب فن و پد در گلخانه

در حالت کلی سیستم های خنک کننده فن و پد دارای اجزا و قطعات مختلف زیر می باشند:

دارای پد پوشالی یا پد سلولزی هستند

دارای پمپ تزریق برای منتقل کردن اب به پوشال ها هستند

دارای مخزن ذخیره اب هستند

دارای سیستم تخلیه اب هستند

دارای قاب پد از جنس الومینیوم یا گالوانیزه میباشند

در اجرای سیستم فن و پد گلخانه، پدها در درون فریم های خاصی قرار داده می‌شوند که این فریم ها نیز از جنس گالوانیزه یا آلومینیوم هستند که دارای مقاومت بسیار بالایی هستند.

در سیستم فن و پد گلخانه نشا، این قاب ها در دیواره سالن گلخانه نشا قرار می‌گیرند و در جهت باد مناسب تعبیه می شوند، این باعث می‌شود که جریان طبیعی هوا در درون پره ها به راحتی انجام گیرد و هوا به خوبی جابجا شود.

در قسمت پایینی پدها، قاب هایی طراحی شده اند که به عنوان نگهدارنده پد می باشند، باعث گرفتن آب اضافی که از عبور پد ها است، میباشد و آب اضافی پس از عبور از این پدها در قاب هایی جمع آوری میشود و به مخزن ذخیره آب انتقال داده می شود، این آب دوباره برای خنک کردن هوای محیط درون سیستم، شروع به گردش میکند و هم چنین برای سالن های بزرگ فن هایی به اندازه های ١٠٠و ١۴٠مناسب میباشد و برای سالن های کوچکتر هم با سایز زیر ۱۰۰ مناسب می باشد.

نحوه نصب فن و پد گلخانه

طراحی سیستم خنک کننده  فن و پد گلخانه

در شرایط ایده ال، بهترین فاصله برای فن و پد گلخانه ۵۱ متر و فاصله مطلوب‌تر بین ۳۰ تا ۶۰ متر می باشد.

در زمان نصب فن و پد گلخانه باید به این نکته توجه کرد که محدوده بین این دو قسمت در گلخانه نباید بیشتر از ۷۷ متر بشود، همچنین پد در گلخانه، باید به اندازه یکی از دیوارهای جانبی و انتهای گلخانه قرار گرفته شود و این امر باعث می‌شود که هوای خنک به تمام قسمت ها و بخش‌های سالن و به تمام گیاهان به اندازه کافی برسد و رشد یکنواختی خواهیم داشت.

در زمان طراحی سیستم فن و پد درگلخانه باید به نکات زیر توجه کرد:

میزان میانگین درجه حرارت منطقه محل احداث گلخانه

میزان رطوبت در ماه های گرم و سرد در ان منطقه

ارتفاع سالن گلخانه از سطح دریا

در مقابل سیستم فن و پد گلخانه که همان هواکش های خروجی هستند، سیستم سرمایشی یا تبخیری قرار می گیرد.

باید فاصله ی بین انها رعایت شود و نباید فاصله ان ها بیشتر از 77 متر بشود، در زمان نصب فن و پد گلخانه باید به نکاتی که شامل ابعاد گلخانه و‌میزان تحمل محصول در مقابل دما است را در نظر گرفت.

فروشگاه بازار نشا
جهت خرید و مشاهده تمامی محصولات بازار نشا می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید

میرم به فروشگاه

توجه
فن و پد گلخانه

فن و پد گلخانه

سیستم فن و پد گلخانه، یک سرد کننده تبخیری برای سالن های پرورش گیاهان می باشد و به صورت صنعتی عمل می‌کند و برای خنک کنندگی و ایجاد رطوبت مناسب برای بالا بردن سطح کیفیت گلخانه ها می باشد.

پد در گلخانه عمل خنک کنندگی گلخانه است و در مقابلش فن نیز برای تخلیه هوای گرم به محیط بیرون از گلخانه است.

در سیستم فن و پد در گلخانه ها، اب به وسیله مکش هایی بر روی پد ها ریخته میشود و باعث ایجاد رطوبت کافی و خارج سازی هوای گرم میشود، این نکته بسیار حائز اهمیت است که هر چه در مناطق گرمتر و با هوای خشک تر باشیم، کارایی فن و پد بهتر خواهد بود.

امروزه سیستم فن و پد، پر کاربردترین سیستم سرمایشی در گلخانه ها هستند و عملکرد و رشد نشا در گلخانه نشا را چندین برابر افزایش می دهند.

خرید پد سلولزی گلخانه

یکی از تجهیزات مهم و مناسب برای ایجاد هوای مطبوع در گلخانه استفاده از پد سلولزی میباشد، این سیستم سالیان زیادی نیست که طراحی شده ولی از زمان طراحی ان تا اکنون توانسته بازدهی و کارایی خوبی داشته باشد و مورد استقبال گلخانه داران قرار گرفته است.

استفاده از پدهای سلولزی برای ایجاد سرما و ایجاد رطوبت بسیار بازدهی خوبی دارد، چون که گلخانه ها به میزان رطوبت زیادی نیاز دارند، به همین دلیل نیاز به خرید و نصب فن و پد گلخانه ضروری است.

پد های سلولزی در گلخانه دارای قیمت مناسبی هستند و مواد تشکیل دهنده ان ها کاغذ کرافت میباشد، این نوع کاغذ از کنف و چوب درختان تهیه میشود و چون دارای مقاومت خوبی است و هم چنین قابلیت جذب اب انها هم بسیار عالیست، پد های سلولزی دارای طول موج های مختلفی هستند، این پدها در زوایای مشخصی روی یکدیگر قرار میگیرند، این پدها به گونه ای طراحی شده اند که از نفوذ حشرات به داخل ان ها هم جلوگیری میشود.

برای خرید فن و پد گلخانه میتوانید به سایت ما مراجعه کنید و مشاوران ما برای خرید بهتر کمک بگیرید.

خرید پد سلولزی